janenannekenieuwstatendam.reismee.nl

Jamaica, Ocho Rios

Dinsdag 6 december 2022

Vanmorgen moesten we vroeg uit de veren, om 08.00 uur meerden we af en om 08.15 uur gingen we de wal op om naar de bus te gaan die ons naar de rivier de Martha Brae bracht. Daar gingen we raften op van die bamboe vlotjes. De zelfde als Usain Bolt van de verzekeringsreclame. Dat was ook hier op Jamaica, hij is hier geboren. Dit was echt even ontspannen zo in de natuur, vogels hoorde je, ook van die parkieten en een heleboel mooie vlinders. Prachtige grote bamboe bomen, die ze daar gebruiken voor de vlotten. Deze zijn 10/15 cm in doorsnee. Daar aan het eind stond ook weer de bus en na een rit van 60 min. werden we gedropt in een shopping centrum. Daar kon je souvenirs kopen en na eenhalf uur werden we naar de boot gebracht. Gisteren hebben we ook de terugreis in orde gemaakt, vrijdagavond zetten we de koffers op de gang en zien ze als het goed gaat in Amsterdam weer terug. Dat voor een paar tientjes extra.

Wordt vervolgd

Marie

Hoi Anneke en Jan, Ik moest meteen aan de Jamaica-Rumbonen denken. Heerlijk hè, die wij vroeger veel op tafel zette. Maar jullie zitten heerlijk in ‘n Boot op Jamaica. Geniet ervan lieverds, en wat ‘n mooie Foto’s weer. Dankjewel?