janenannekenieuwstatendam.reismee.nl

Week 2 Half Moon Cay

Zondag 4 december 2022,

Gisterenmiddag dus wat later vertrokken als gepland, omdat het schip wat voor ons lag verlaat was. En er zijn weer een heleboel nieuwe mensen aan boord. Gisterenavond liepen wij na eten naar onze hut, stonden daar een man en vrouw naar ons dagprogramma te kijken wat in het Nederlands was. Hoorden we zeggen hé Nederlands, dus een praatje en het bleek dat hij in Dordrecht gewoont had aan het Matena'z pad en wij zeiden dat we ook uit Dordrecht kwamen en ik bij de brandweer gewerkt heb, bleek het een neef van Jan 't Hart te zijn van de brandweer. Die is inmiddels al 97 jaar. Was vroeger en misschien nu nog  een bekende trompettist in Dordrecht. Deze neef woont al tig jaar in Amerika, maar spreekt nog goed Nederlands. Hij heeft Auke 't Hart. We hebben nog sorry gezegd voor de overwinning op het USA team, vonden ze wel leuk. Vandaag waren we dus weer in Half Moon Cay,  er stond wel meer wind dan vorige week dat was vannacht ook te merken dat de golven hoger waren. Maar de stabilisatoren deden hun werk. Er zijn geen nieuwe foto's gemaakt want dat is het zelfde als vorige week. We hebben wel weer gesnorkeld en gebarbequed. Morgen een dag op zee.

Wordt vervolgd.

Wim

Jan ‘tHart ! Is dat “onze Jan ‘tHart” of een naamgenoot bij de brandweer ?

Wout en Anny

Wat is het wereldje klein. Ontmoet je mensen die van oorsprong uit Dordrecht komen. En dan ook nog een neef van een bekende van je. Jullie gaan nu de andere kant op. Dat is dan voor de nieuwkomers een kortere reis. Geniet nog maar van de warmte want het is hier heeeel koud. Veel plezier verder en groetjes van ons.

Marie

Wat leuk zeg, Jan ‘t Hart ik geloof dat ik hem wel eens ontmoet heb bij de Brandweer. Op ‘n oude- stokken-avond?? En heerlijk gesnorkeld, dan zie je pas hoe mooi het onder water is, Fijn hoor. Nog veel plezier deze laatste dagen.??