janenannekenieuwstatendam.reismee.nl

Cruise Nieuw Statendam

Zaterdag 26 november 2022

Het was vanmorgen bij het opstaan prachtig weer, dus zaten we al vroeg met een kop thee op het terras van het hotel. Ik denk dat het zodra het licht wordt mensen gaan sporten. Gewoon wandelen en hardlopen zelfs achter de kinderwagen. En enorm veel wielrenners, ploegen van 20 man of meer. Tegen haf negen zijn we gaan ontbijten, de temperatuur was toen al 26 graden en werden er kerstliedjes gespeeld. Rond 09.45 uur werden we opgehaald en naar de terminal van de boot gebracht. Voor de deur afgezet en gelijk je koffers afgeven, geen omkijken meer naar. Daar ook weer door de controle, bleek ik mijn zakmes nog in mijn zak te hebben laten zitten. Ik laat dat mes zien en die man kijkt er naar maak hem open en geef hem weer terug, fijne reis zei hij. Ze kijken de mensen aan natuurlijk. Verderop werd je pas gecontroleerd en kreeg je een nummer, wij hadden groep 3 en moesten wachten in een grote wachtruimte. Bij ons stond op de boardingpas dat we 11.00 uur konden inchecken maar daar werd bij binnenkomst niet naar gekeken. Om 11.45 uur konden we aan boord en dan kom je lijkt het wel in een prachtig hotel. Dan loop je nog wat rond en kan je ook wat gaan eten op het negende dek met een mooi uitzicht. We vertrokken om 15.50 uur uit de haven, de twee boten van de kustwacht varen in de buurt van het schip en houden het andere scheepvaart verkeer tegen. Voorop die boten staat een vent aan een machine geweer de boel in de gaten te houden. Later werden we door de camera op de wal nog even gefilmd, dat was leuk want Carin en Eric hadden dit opgenomen van de computer en naar ons gestuurd. Nu zitten we op zee en is er overal op het schip wel wat te doen, je heb de BB King club, de Rolling Stone Rock room, een casino en gewoon ergens rustig zitten of wandelen. Morgenochtend komen we aan in half Moon Bay op de Bahamas.

Wordtvervolgd

Gerda

Druk.druk.druk. genieten!!!!!

Marie

Wat leuk zeg, meteen op de film gezet, die zien we tegemoet. Veel Plezier op de Bahama’s ?