janenannekenieuwstatendam.reismee.nl

De reis van Amsterdam naar Fort Lauderdale

1. Hallo allemaal,
  1. Woensdag morgen om 04.45 uur werden we opgehaald door Eric en Carin om ons naar Schiphol te brengen.
  2. We stonden in de rij om in te checken toen Edwin aan kwam lopen, die moest voor zijn werk naar Berlijn en vertrok rond
  3. 08.00 uur met de KLM.
  4. Na de incheck zijn we een bakje koffie en thee gaan doen en is Edwin naar zijn gate gegaan en wij even later ook. Eerst door
  5. de controle, dat viel allemaal best mee. Je hoefde niets uit te pakken, foto en video camera konden in de rugtas blijven zitten
  6. alleen de broekriem moest af.
  7. En om 09.15 uur vertrokken we naar Newark USA, waar we een overstap hadden naar Fort Lauderdale Florida. In Newark kregen we weer controle natuurlijk omdat je Amerika binnen kwam. De bagage ophalen van de band en verderop de bagage weer afgeven om door de scan te gaan daarna naar de gate waar we ook weer gecontroleerd werden, schoenen uit riem af telefoon, en alles wat los was in de bak voor de scan.
  8. Daar was het vliegtuig te laat binnen en vertrokken we ook later naar FL. We zouden om 18.00 plaatselijke tijd aankomen in FL maar dat werd een half uur later.
  9. Daar op het vliegveld zouden we opgehaald worden door een taxi die we al besteld hadden, nergens een taxi te bekennen. wij bellen en niet te bereiken. Later kregen we een berichtje dat hij er aan kwam en die heeft ons naar het hotel gebracht. Maar wat een puinhoop daar bij het afhalen op het vliegveld, drie rijen dik staan en rijden er auto`s.
  10. Nadat we de koffers in het hotel hebben gezet en ons omgekleed hadden in korte broek en t shirt zijn we nog even langs de boulevard gelopen. Daarna zijn we ons bed ingedoken en als een blok in slaap gevallen. Wat wil je als je bijna 20 uur onderweg bent.
  11. Vandaag donderdag 24 november
  12. Vandaag is het hier Thanks given day dus wordt er kalkoen gegeten en is iedereen vrij.
  13. Om 07.15 opgestaan en zijn we verderop wat gaan ontbijten, heerlijke pancakes met blauwe bessen en stroop.
  14. We zitten hier aan de boulevard kijken zo naar zee, ik zit dit nu te schrijven heerlijk buiten op het terras van de 2e verdieping.
  15. Vanmiddag zijn we naar het strand geweest en hebben we lekker gezwommen en onder de parasol gezeten, het was hier vandaag 28 graden met een lekker briesje.

De foto`s volgen nog.

wordt vervolgd.

Eric

Lekker hoor, 28 graden ! De reis is dus best lekker gegaan, da's mooi....geniet nog maar even van de vaste grond onder je voeten !